• Leverans inom 24h
  • 365 dagars öppet köp
  • Fri frakt över 800:-

Din varukorg

0 0 kr

Köpvillkor

Diskretion

Våra brev och paket skickas med diskret avsändare (IM AB). Inget på förpackningen avslöjar eller ger ledtrådar om vad som finns i paketet. Innehållsförteckningen på fraktsedeln innehåller endast ert ordernummer.

Betalsätt

  • Kortbetalning Visa/Mastercard - Sker via säker anslutning till Klarna och är kostnadsfri. Klarna innehar SSL-certifikat och uppfyller kraven för PCI DSS.

  • Direktbetalning via internetbank - Vi accepterar direktbetalning via alla svenska banker som erbjuder det: Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank. Direktbetalning är kostnadsfritt. Säker anslutning med Klarna.

  • Faktura - För att beställa mot Klarna faktura gäller följande villkor:

- Du är minst 18 år och har ingen tidigare betalningsanmärkning. 
- Leverans kan endast ske till din bokföringsadress.
- Ingen avgift tillkommer vid fakturabetalning.
- Kredittiden är 14 dagar.

Skulle köpet av någon anledning inte gå igenom när ni valt faktura som betalningsalternativ beror det på en av två orsaker:
1. Personnummer, namn eller adress stämmer inte överens med uppgifterna i folkbokföringsregistret.
2. Ni är inte beviljad kredit eler har betalningsanmärkning.

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift från Klarna på 60 kr samt dröjsmålsränta om 25%.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

  • Delbetalning

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

- Få alltid varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden varierar beroende på om du väljer brev eller paket som leveranssätt. Notera att vi i dagsläget endast skickar paket/brev inom Sveriges gränser.

Fraktfritt vid köp för minst 800 kr.

Leverans

Finns dina beställda varor på lager skickas ordern samma dag, eller senast nästkommande vardag (beroende på tid på dygnet ordern läggs). Normal leveranstid är 1 arbetsdag (1-2 arbetsdagar till postnummer som börjar på 62 eller 83-98). I regel är alla våra produkter lagervaror, men om en produkt mot förmodan är slut i vårt lager tar det 3-14 dagar att leverera varan eftersom vi först måste lägga en beställning hos vår leverantör. Är den restnoterad hos leverantör blir du informerad om detta.

Du har rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.

Ej utlösta paket

Skrymmande försändelser (så gott som alla som vi skickar) ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Hämtas inte paketet/brevet ut inom denna tidsram returneras det automatiskt till Intimera.se. Även större försändelser som skickas som postpaket ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Eftersom vi får stå för frakt både till och från ert avhämtningsställe debiterar vi er för alla outlösta paket/brev med 395 kr för att täcka våra omkostnader. Fakturering för outlösta paket/brev sköts av Klarna AB.

Beställningar i andras namn

Det är inte tillåtet att beställa varor i någon annans namn eller adress utan dennes vetskap och godkännande. Falskbeställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP-nummer vid varje beställning, som bifogas i vår polisanmälan.

Om du själv blir utsatt för bedrägeri hör du av oss inom 7 dagar samt bifogar ditt ärendenummer från polisen. Vi kan då skicka ut retursedel förutsatt att det finns en polisanmälan och att du hör av dig inom tidsramen.

Avbeställning

Så länge din order inte har lämnat vårt lager går det bra att avbeställa genom att skicka ett mail till support@intimera.se. Är beställningen redan skickad kan ni utnyttja er ångerrätt.

Öppet köp / ångerrätt

Enligt distanshandelslagen måste e-handlare erbjuda 14 dagars ångerrätt. Vi är så säkra på att våra produkter håller god kvalitet att vi har valt att erbjuda 365 dagars ångerrätt. Om ni mot förmodan skulle vilja utnyttja ångerrätten följ stegen i vår returhantering.

Ångerrätten gäller endast obrutna förpackningar på grund av varornas beskaffenhet och hygienkrav. Produktgruppen Spel är undantagen från ovanstående krav på obruten förpackning vid utnyttjande av ångerrätt. För produktgruppen spel kan värdeminskningsavdrag göras i det fall dessa returneras i ett försämrat skick.

Är det endast del av order som returneras återbetalas inga, från orderns, fraktkostnader. Returer måste skickas med Postnord och du står alltid själv för returfrakten till oss. Vid godkänd retur återbetalar vi hela ordersumman inom 14 dagar. Återbetalning sker på samma sätt som ursprunglig betalning.

Vid öppet köp kan Konsumentverkets ångererblankett användas.

Handlar det istället om en defekt produkt är det garantirätten som gäller, läs mer om det nedan.

Garanti

Vi lämnar 1 års garanti på våra produkter.

Reklamation

Vi följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från inköpsdatum. Reklamationsrätten fungerar så här: Inom de sex (6) första månaderna ligger det på oss (Intimera) som säljare att bevisa att du som köpare orsakat felet, därefter skall du som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel. Reklamation skall alltid ske i skälig tid.

Vid utnyttjande av garanti då en vara gått sönder inom ovan angiven tidsram, följ stegen i vår returhantering.

Vid reklamation står vi för returfrakten och ersättning av den defekta produkten, i form av antingen ny produkt eller pengarna tillbaka. Vi återbetalar ordersumman inom 14 dagar. Återbetalning sker på samma sätt som ursprunglig betalning.

Vid frågor kring reklamationer, kontakta oss på support@intimera.se

Konsumenten har rätten att ersättas för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, t ex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist. Läs mer om tvistlösning för dig som konsument på EU-kommissionens hemsida.

Transportskada

Skulle paketet vara skadat vid ankomsten så tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen, varefter vi skickar en ny.

Loggning och lagring av kunduppgifter

Vi säljer eller förmedlar aldrig dina uppgifter till tredje part. Vi loggar endast information nödvändig för att du ska kunna genomföra köp, som adress och namn. E-postadress måste anges för att vi skall kunna skicka orderbekräftelse och orderstatus. Mobilnummer behöver bara anges om ni vill ha sms-avisering. Personnummer behöver bara anges om köpet sker mot faktura och behandlas av Klarna. Vi loggar IP-adress enbart för användning vid falskbeställningar.

Åldersgräns

För att handla på Intimera.se måste du ha fyllt 18 år. Du förutsätts ha läst dessa köpvillkor när du lägger en order. Ordrar som läggs i falskt namn, personnummer eller adress polisanmäls.